25 Mayıs 2023 Perşembe

cupid


 

17.yüzyıl fransız ressamlarından pierre mignard'ın time clipping cupid's wings - cupid'in kanatlarını kırpan zaman eseriymiş bu tablo. evrim kuran'nın hesabında gördüm dün ve nedense dönüp dönüp bakıyorum. zamana yenik düşen bir aşkı resmetmek istemiş mignard. 

aşklar zaman yenik düşer mi? 

birisini iliklerinize kadar seviyorsanız düşmez bence. araya mevsimler, yıllar girse ve hiç görüşmeseniz de, bir kişiyi gerçekten sevince, onun bir yerlerde iyi olduğunu bilmek yeter size. bana göre gerçek sevgi zaman mefhumundan azadır. ne kadar süre değil ne yoğunlukta bir şeyler paylaşıp, hissettikleriniz ve hissettirdiklerinizdir aslolan. bir şekilde yollarınızın kesiştiğini, görece kısa ya da uzun zaman geçirebilmiş olmayı bir şans olarak görür ve bunu şu karmaşık hayatın bize sunduğu bir kıyak sayar, bundan mutlu olmayı beceririz. aşkınıza karşılık bulmanız ya da bulamamanız değildir konu; aslolan o, insana "aaa ne münasebet, kesinlike yapmam" dediği şeyleri yaptıracak kadar gözünü döndüren şeyi yaşayabilmektir. 

ya o iliklerinize kadar sevdiğiniz kişi ile hiç karşılaşmasaydınız ve böyle keyifli bir duyguyu hiç yaşamamış olsaydınız. ne yavan bir hayat olurdu bu. 

son zamanlarda mecburen gırtlağımıza kadar battığımız siyasi konuların dışında ben aşkı düşünmeyi tercih ediyorum ve umarım hiçbirimizin aşkı kanatlarını zamanın acımasızlığına kaptırmaz. 

Hiç yorum yok: