11 Mayıs 2010 Salı

tarif no.4

Bu Cumartesi yine içimdeki Derya Baykal uyandı, bütün günü mutfakta geçirdim. Önce bir incir reçeli patlattım ki kendisi benim ömrü hayatımda yaptığım ilk reçel olma özelliğine sahiptir. Biraz sulu olmakla beraber yenilemeyecek bir reçel olmadı ama tabii daha geliştirilecek. Onu da bir başka post olarak buraya not edeyim bir ara. Sonra reçel kesmedi kabaklı, havuçlu bir mücver patlattım sonrasında da uzuuuun zaman önce E.'cimden aldığım ve bir kenarda bekleyen bir cheesecake tarifini denedim. Nette yapmış olduğum kısa bir araştırma sonucu çeşit çeşit cheesecake tarifi olduğunu gördüm. Asıl tarif hangisidir en doğru cheesecake nasıldır bilmiyorum ama benim tarifin oldukça pratik ve hafif olduğunu söyleyebilirim.




Fişnelü Cheesecake

Malzemeler:

Taban için:

* 2,5 paket eti burçak bisküvi
*125 gr sana yağı

Ortası için:

*3 yumurta
*1 su bardağı toz şeker
*1 su bardağı süt
*1 limon kabuğu rendesi
*1 tatlı kaşığı limon suyu
*400 gr pınar labne peyniri

Üstü için:
* 2 su bardağı vişne kompostosu
* 2 çorba kaşığı nişasta

Yapılışı:
Önce bisküvileri rondoda toz haline getirip önceden eritilen yağ ile iyice karıştırıp, kelepçeli kalıbın içine döküyoruz. Kaşığın tersi ile hamuru iyice sıkıştırıyoruz ki daha sonra kek dağılmasın. Sonra ortası için önce yumurta ve şekeri biraz çırpıp, diğer malzemeleri de ekleyerek, kekin içindeki hamurun üstüne döküp önceden ısıtılmış fırında 170 derecede 40-45 dakika pişiriyoruz. Bazı fırınlar için süre farklı olabilir, arada çatal ya da kürdan yardımı ile pişip pişmediğini kontrol edebilirsiniz. Pişen kek fırından çıkartılıp soğuması beklenirken, daha önceden yaplımış vişne kompostosundan iki bardağı iki kaşık nişasta ile karıştırıp, jöle kıvamına gelmesini sağlıyoruz. Yalnı bu iki bardak ölçüsü değişebilir. Eğer daha kalın bir üst istiyorsanız, daha çok su ve nişasta koyabilirsiniz. Daha sonra vişneleri kekin üstüne koyup, vişne jölesini de ekleyip, buzdolabında 24 saat bekletin ki daha lezzetli olsun.

Sonuç:
Aslında bir itiraf yapmam lazım. Ben dışarıda tatlı tercihi olarak cheesecake'i tercih eden biri değilim. Bir kere yedim ve bu deneyim biraz midemi kaldırdığı için cheesecake benim her zaman en son tercihim olmuştur. Ama bu tarif bana çok hafif ve lezzetli geldi. Hem pratik hem de lezzetli. Bir dahakine alt tabanını da kendim yapmak istiyorum yani bisküvi kullanmadan yapacağım.
Bir itiraf daha resim görüldüğü gibi benim food stylingim değil, o işi bir türlü beceremiyorum. Sanırım fotoğraf makinasından. Zaten kardeşim ayarlarıyla da oynamış galiba, makine bir değişik.
Bakalım nasıl bulacaksınız bu tarifi?

Hiç yorum yok: