15 Temmuz 2023 Cumartesi

sonunda


 bayramdan dönüşte iki hafta okulda nöbet sırası bendeydi. yazın en sıcak günlerinin olduğu haftaları nöbet haftaları olarak seçerek yine öngörüde, tahminde bir dünya markası olduğumu kanıtladım. hangi konuda olursa olsun yaptığım seçimler illa bir falsolu oluyor. en basitinden pazarda elimi attığım ilk sebze ve meyve çürük çıkıyor; çok test ettim her seferinde çürüğü buldum. 

neyse bu kavurucunun da ötesi sıcaklarda koştura koştura eve gelip zar zor üstümü değiştirip, kendimi yatağa atıyorum ve alarmı kurmasam sabaha kadar derin derin uyuyacağım. çeçe sineği sokmuş (gerçi bir sinek soktu artık çeçe miydi bill gates'in sivrisi miydi bilmiyorum) gibi bir uyku halidir gidiyor. uyuyorum kalkıyorum saat 22'yi zor ediyorum; gözlerim kapanıyor. tabii hal böyle olunca evi dip bucak temizleme işi kaldı iki haftadır. üstten üstten yapıyorum ama bugün neyse halı silmeli bir temizlik yaptım. hem ruhum hem de ev pırıl pırıl oldu. temizlik ve ütü de benim meditasyonum işte. her ikisini de yaparken çok işleri bitiriyorum kafamda. 

bu sıcakta halı silmeli temizlik yaparsan sonra pert olursun tabii. "bu yorgunluğu ancak deniz paklar" dedim ve hiç üşenmedim koştura koştura gittim denize. "sizin için yaz nedir?" diye sorsalar bu fotoyu gösterir ve işte budur derim. saatin 18'e döndüğü, o çılgın kalabalığın dağıldığı, sanki yarınlar yokmuşcasına sahilde gevşek gevşek şezlong üzerinde yayıldığımız, bütün hayatın, geçmişin ve geleceğin hiç önemli olmadığı, akla gelmediği, tuzlu ve son derece huzurlu bir rehavetin batan güneşle birlikte damarlarda dolaştığı o sihirli saatlerde o an orada olduğunuzu size hatırlatan elinizde tuttuğunuz biranın soğuğu olur. her sene yaz mevsiminde mutlaka yapmaya çalıştığım bir ayin gibidir bu sihirli saatlerde denizde olmak. benim için yazın tanımıdır ve ben bu geleneksel ayinimi gerçekleştirebilirsem yaz benim için resmen gelmiştir. sonunda bugün tüm kış hayaliyle yaşadığım bu anı yaratabildim. mesudum. 

2 yorum:

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Yazsever Kargacığım, keyifli bir yaz olsun senin için. <3
Ben ise şu sıcaklar azalsa diyerek gün sayıyorum. :))

şule dedi ki...

keyfini çıkarın yazın :) ben yaz sıcağından çok bunalan ve yazı sevmeyengillerindenim ama yine de denizi ve soğuk birayı kim sevmez :)