8 Mart 2011 Salı

senede bir gün

"Benim annem hem öğretmen, hem çamaşırcı, hem bulaşıkçı, hem aşçı, hem pazarcı, hem terzi, hem örgücü, hem temizlikçi, hem ütücü, hem dondurmacı, hem doktor, hem stres topu, hem koşucu, hem organizatör, hem yamak, hem asistan, hem sekreter, hem elektrikçi, hem muslukçu, hem tamirci, hem maliyeci, hem vs. vs.vs..."

Benim bir çocuğum olsa kesin dile gelince bunları söylerdi. Eminim çocuğu olan olmayan birçok kadının gözünde anneleri yani evin hanımı böyle birşey. Yani "bir evin herşeyi".
Geçen gün bizim evin beyi tepemin tasını attırdığında -ki bu aralar pek sık attırıyor ya hadi hayırlısı- ben olmasam ne yapar diye düşündüm. Evin temizliği bende, çamaşır bulaşık, ütü desen bende, alınacak verilecek listesini ben yapıyorum, beyimizin giysilerinin söküğünü dikmek desen bende, giyecek neyi var neyi yok ben biliyorum, evin mali işlerinin çetelesini zaten ben tutuyorum, üstüne bir de nereye ne zaman nasıl gidilecek ben ayarlıyorum. Kısacası ev a'dan z'ye benim koordinasyonum da dönüyor. Sanırsın bir balerina cif ben! bir de üstüne kendimle ilgili işleri yapmam lazım. Oldum mu sana super girl! Heheyyyt!!! Daha bir de çoluk çocuk yok. Olsa eyvah eyvah!!! (Tabii böyle olmayan hatun kişiler yok değil. Evin bu kadar işini beyiyle paylaşan ya da beyi marifetiyle evde bir Helga olsun bir Roksan olsun barındıranlar da yok değil. Onlar allahın şanslı ve seçilmiş kulları. Onlara laf yok.)
Neyse demem o ki "ey efendiler! kadın milletin efendisidir! farkında değilsiniz ama o küçücük dünyalarınız bizim sayemizde dönüyor. eğer sabah ütülü pantalon gömlek giyip sabah karnınız tok işe gidiyorsanız (ve daha pek çok şey gibi) bunların hepsinin arkasında bir bayan var ve onalrın kıymetini bilin."
Balerina Cif ruhlu olan olmayan tüm kadınların Dünya Kadınlar Günü kutlu olsun. Nedeni ne olursa olsun hödük kocalarından kurtulup kendileri ve çocukları için bambaşka bir hayat hayali kurup başaramamış ve hayatını kaybetmiş kadınların da yolları ışık olsun. Hiç istemeden ve istenmeyen şekillerde bir yol açtılar. Umarım arkalarından gelenlere bir umut olabilirler.
Kadınların önderliğinde daha güzel bir dünya hayali kuralım! Neden olmasın!

Hiç yorum yok: