30 Ekim 2021 Cumartesi

bak yine

 


Bak yine yaptım, yapıyorum...kendimi saçma bir rutinin içine soktum kendime hiç vakit ayıramadım. Ne buraya ne de kara kaplı günlüğüme uzun zamandır bir şeyler çiziktiremedim. Oysa sürekli dertleştiğim, uyanık kaldığım (yok ben uyurken de yapıyorum: bir şey sorucam? uyurken kafanızın çalıştığını hissediyor musunuz? bana uzun zamandır şöyle bir şey oluyor. biliyorum uyuyorum hatta rüya gördüğümü de biliyorum ve kafamın sorular ürettiğini hissediyorum. Soru soruyorum kendi kendime bunu hissediyorum yani uyurken de bir şeyleri çözmeye çalıştığımı hissediyorum, beynimi durduramıyorum. neyse işte böyle garip bir ruh hali) her an konuştuğum iç sesimle bu dertleşmelerimi kağıda döksem, dökebilsem ne güzel olacak. Bir zaman sonra insanın kendisinin nereden nereye geldiğini görmesi güzel oluyor. 

Bu aralar yukarıda neler oluyorsa; artık hangi gezegen hangi gezegene yan baktıysa ve hangi yıldızın kuyruğuna bastıysa içimde bir huzursuzluk, böğrüme oturmuş bir sıkıntı var. Belli bir nedeni yok. Çok şükür işimde gücümdeyim. Göz doktoruna, dişçiye ve jinekoloğa gitmem lazım ama bir süre daha erteleyecek gibi duruyorum. Aslında ertelemesem iyi olur çünkü zaten erken menapoza girme durumum vardı kaç senedir, bu olduğumuz iki aşının adet kesilmesine yol açtığı konuşuldu birbirinden alakasız iki üç ortamda. Söylenen o ki kadınlarda farklı sürelerde -kimi iki ay kimi üç ay- regl aksamasına yol açmış bu aşılar. Eğer böyle bir yan etki varsa benim zamana yayılacak olan erken menapozum tası tarağı toplayıp çoktan beni terk etti. Ağustos'tan beri regl olmuyorum. Hiç buna üzüleceğim aklıma gelmezdi; zamanı gelince insanın regli bile kıymetli oluyor, arkasından yas tutuyormuş. Bunun yanı sıra uzun zamandır diş eti kanamam var. Dişlerimi fırçalarken hep kanıyor, yakında dişlerimi de topluca elime alacağım galiba. Bir de gözler iyice gitti. Bu master ve online derdine sürekli bilgisayar karşısında olmak hem yakın hem uzak derecelerimi arttırdı galiba. Yakın için şimdilik kitap vs okurken gözlüğe ihtiyacım yok ama mesela bıyıklarımı almak için aynayı çok yakında tutunca göremiyorum; uzağa tutunca da net göremiyorum. İki gece önce kardeşimle "Dune" filmini izledik; altyazıları açmıştık, baktım görmek için gözlerimi kısıyorum. Onlara bakayım derken filmi kaçırıyorum. Dedim "kapatalım şu alt yazıları, ben filmi kaçırıyorum". 

Ah insan böyle böyle yaşlanıyor demek. Ne kadar spor yaparsan yap, ne kadar iyi beslenmeye çalışırsa çalışsın bazı şeyler seni sonsuza dek terk ediyor, arada bir kart atıp halini hatırını bile sormuyor. 

1 yorum:

Ahmet Ozan dedi ki...

diş ve diş eti konusunda ben de bir şeyler yapmalıyım...