28 Şubat 2012 Salı

totemci

Uğruna inandığınız bir hareketi yapmak totem yapmakmış. Ofisteki hasta Beşiktaşlı arkadaşımın bana verdiği tanım bu. Mesela kendisi önemli Beşiktaş maçlarını izlemiyor çünkü izlediği an kaybediyorlarmış. Ben de totemci oldum. Hem de uzun bir zamandır. Haftada birkaç kere gittiğim Moda'da yolumun üstündeki sayısal lotocuya totem yapıyorum. Henüz kendisine bunu anlatmadım ama haftanın aynı günü aynı saatte aynı kuponları verip, yüzünde çarpık bir gülüşle makinadan gelecek alkış seslerini dinleyen beni görmekten adam anlamıştır totem yaptığımı ve sanırım içinden "hah benim totemci geliyor!" diyordur.
Artık başka yere kuponlarımı veremiyorum çünkü çok eski bir arkadaşıma benzettiğim bayideki adamı ve camında "bilmem ne tarihli büyük ikramiye bizim bayimizden satılmıştır!" yazısını gördüğümden beri bu bayiiye geliyorum. İnanıyorum uğruna. Her hafta aynı gün ve saatte, bayideki adam ve ben, beş dakika eldeki kuponlara kitleniyoruz. Biliyorum, ikimizde "tebrikler büyük ikremiyeyi kazandınız!" yazısını görmeyi bekliyoruz. Ben kafamda o yazıyı gördüğümde adama neler diyeceğimi bile kurdum. Geçen sene 100TL kazandığımı öğrendiğimde, "neee! hadi ya! ne yapıcam şimdi, nerden alıcam, ne zaman alıcam" diye yaşadığım kısa süreli paniği görüp, "hanfendi buradan alacaksınız nerden olucak" diyerek oldukça cool bir cevap verip beni maymuna döndürdüğünden beri hazırlıklıyım, hele büyük ikramiye bir çıksın, bankoya dirseğimi koyup, saçlarımı şöle sağa sola savurup "eeeeooooo hahaha, cicim daha büyük bir dükkan ister misin? şöle cancanlı tarafından" diye sormayı düşünüyorum.
İki haftadır işler iyi, allah bereket versin altı lirayla haftayı kapatıyoruz. Ben makinadaki alkış seslerini duydukça yüzümdeki fiyonk gülümseme büyüyor gözlerim kocaman açılıyor farkındayım ve ben ööle şeşibeş olunca adamın yüzünde de müstehzi bir gülüş beliriyor. Garibim ben sevinince o da seviniyor. Alt tarafı altı lira ama o altı lira altı binin habercisi. O da ben de biliyoruz bunu.

Hiç yorum yok: