3 Şubat 2012 Cuma

sen yeter ki korkma



Her güzel şey gibi kar maceralarımızın da sonuna geldik. Pazartesiden beri sabahtan akşama kadar camın önünde dikilip, kendi kendimize papatya falı bakar gibi "dışarı çıkmalı mı çıkmamalı mı?" dedik durduk. Hep sokağa çıkmak yazdıysa kaderde neye yarar üzülmek? Söylene söylene de olsa koyulduk yollara.
Bütün hafta boyunca işe giderken ve dönerken muhatap olduğum taksici abiler sayesinde ufaktan ufaktan karda araba kullanma teknikleri hakkında bilgilendirildim. Bir nevi ileri sürüş tekniği aldım. Ama en superi dün sabahki taksici abiydi.
Bildiğin bitirimdi kendileri. Daha bismillah bindik taksiye başladı yandakine kızmaya. Mottosu belli abinin: "Kendine güvenmiyorsan çıkmayacaaaan karda araba kullanmaya. Buzdan korkma, buz senden korksun." Arkadaşım D. ile salladık kafaları, "Peki abi" anlamında. Baktım iş var, muhabbeti iyi abinin başladım, sorular sormaya, böyle hafiften beceriksiz hanım abla ayağında. "Eee hadi diyelim biz kendimize güvendik, karşıdaki gelip bize çarparsa ne yapacağız, ayol?". Abi şööle dikiz aynasından on numaralı bitirim bakışı ile sert sert bakıp, "Korkma! (olayımız bu, hiçbirşeyden korkmayacağız!!) baktın döne döne geliyor arkadan, korkma, sağa geç yavaş yavaş, vursun diğerlerine. Hahahahahahaha! Geçen gün Ataşehir yokuşunda ablanın biri kaldı. Bıraktı arabayı, ağğğğğlıyor arabanın içinde. Açtım kapıyı, geç sağa abla dedim.'Ne yapacaksın?' dedi, seni kurtaracağım dedim. Çıkardım taabiii, yokuştan. Para vermeye kalkıyor bana,hahahahahha!"
Güldük D. ile "ilahi acemi abla" manasında.
"Eeeee" dedim, "şimdi otobanda siyah buz falan var, ona rastlarsak ne yapıcaz?"
"Korkma!" dedi yine bitirim taksici abi."Bak böyle yapıcan"dedi "araba sarsıldı.
"Ne yapıyosun, anlamadım bir daha yap bakayım" dedim. "Bak abla duyuyor musun sesi" dedi. Arka koltuktan öne doğru eğildik D. ile. "Haaaaa" dedim böyle anlamış gibi. "vites mi küçültün?" "Evet! buzda fren yapmıcan gaza basıcan abla." "Heee" dedim "sonra soluğu bir arabanın arka tamponunda alıcam." "Aaaaalmazsın, korkma! (anahtar kelime: "korkma"). Bas gaza böyle yap!" Bu arada otobanda gidiyoruz 70-80 ile, abi bir yandan konuşuyor bir yandan da uygulamalı söylediği şeyleri gösteriyor. Biz böyle hızlanıp hızlanıp, aniden fren yapıyoruz vites küçülterek. Tabii D. ile ben arabanın içinde az biraz savruluyoruz.
"Amman ha girme dağ yoluna, buzludur orası" dememize rağmen (kime diyoruz ya aslında), "Ben dağ yolundan gidicem. Ne buzu abla yaaaa, korkmayın" diyerek virajlı yola döndü, sallana yuvarlana ama sağ sağlim, KORKMADAN geldik ofise.
Bugün de arabanın üstündeki yarım metre karı temizleyip, dün almış olduğum ileri sürüş tekniklerini uygulamak üzere çıkardım garajdan arabayı. Ama heyhat, yollarda ne buz ne kar. Artık öğrendiğim teknikleri uygulamak başka bahara aman kar macerasına kaldı.

1 yorum:

zaper dedi ki...

İyi de korkuyorum, elimde değil.. :P