2 Mayıs 2011 Pazartesi

national geographic günleri


Yaklaşık bir aydır National Geographic tadında günler yaşıyoruz. İlk kez sevgili komşum ekmekçikız kara karga hanımdan bahsedince haberim oldu kendisinden. Benim gibi kara karga bir hanım beyi ile apartmanımızın önündeki ağaca yuva yapmıştı. Haberi alır almaz kendileri ile selamlaştım. O gün bugündür her sabah kahvaltı etmeden önce kendileri ile selamlaşıp öyle başlıyorum güne, akşamları da işten dönünce bir kez daha selamlaşıyoruz. Pazar günü kardeşceğizimden dürbününü istedim, kara karga hanım ile daha yakından hasbıhal edelim diye. Koca dürbünle daha yakın markaja aldım aileyi. (Umarım karşı apartmandakiler de onları yakın markaja aldığımı düşünmezler.) Niyetim minik kargaları görmek ancak daha ortada bebişler yok. Arada bu şaşkın bayan kara karga acaba boşu boşuna mı tünüyor o ağacın tepesinde diye düşünüyorum ama azimliyim, göreceğim bebişleri.
Ama şunu da belirtmeden geçemeyeceğim. Kara karga hanımın beyi pek iyi bakıyor kendisine. Bulduğu yemekleri getirip elleri ile yediriyor hanımına sonra da "bebişlere ben göz kulak olurum sen bir havalan" diyip gönderiyor. Bizim kız şöle bir beş dakka çevre apartmanlardaki arkadaşları ile lak lak edip yine bebişleri beklemeye gelinceye kadar yuvanın kenarında durup bakıyor bebişlere. Biraz sonra hanımı gelince üç beş laflıyorlar sonra bey pırrr gidiyor. Kara karga hanım ise şakır şakır yağan yağmura rağmen yavrularını bırakmıyor.
Bu national geographic günlerinden çıkan anafikir kocanın iyisi karga bile olsa belli olur, eğer anne isen karga bile olsan yağmurda da çamurda da yavrularını korursun.

1 yorum:

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Kargacım,
Sen iyiden iyiye karga gözlemcisi olmuş çıkmışsın, tam da ben pastoral günler yaşayıp, baharı kaynağında keşfe gitmişken...
:))
Dur ben de daha yakından gözleyeyim.;)