13 Nisan 2010 Salı

tarif no.3

Pazar için planım bir gün önce bomba yemiş gibi dağılan giysi dolabını düzeltip, "yeni bir şeyler almak lazım mı?", "hangilerinin içine girebiliyorum?" amaçlı bir keşif gezisi düzenlemekti. Ama tabii her zamanki gibi benim planlarım bozulmak için yapılanlar oluyor.
Sabahın köründe gözünü açan sevgili, ben rüyalarımda maceradan maceraya koşarken (en son gördüğüm rüyada, hızla akan nehrin üzerinde giden tren gibi birşeye atlıyordum), beni dürtüp "Daha uyuyacak mısın?" gibi son derece abuk subuk bir soru ile beni muhatap edip, maceralı rüyama çomak sokmak suretiyle beni kaldırıp, önce annesine kahvaltıya sonra da uzuuun bir sahil ve cadde yürüyüşüne sürükleyince beni dolabın içindeki keşif gezim yapılamadan sona erdi.
Pazar günü neredeyse biterken girdiğimiz evde, tabii ki beni yemek yapmak telaşı aldı. Birkaç kap yemeği (söylemesi ayıp, orman kebabı, pirinçli semiz otu ve kabak yemeği) pişirip hazır gazı almışken, çayın yanına uzun zamandır denemek istediğim kırmızı silikon muffin kabını denemek istedim. Elimde de uzun zamandır denemek istediğim bir tarifle gazman şeklinde işe giriştim. Tarif çok kolay, sonuç tabii ki yine muhteşemdi. Ancak fotoğraf gösteremiyorum çünkü kardeşim benim pratik makinamı alıp kendi koskocaman makinasını verdi ama ben daha bu garip makinayı çözemedim.

Silikonlu Muffinler

Malzemeler:
125 gr margarin (bu kadarına çok gerek yok, ben daha az koydum)
3 su bardağı un
3 adet yumurta
1.5 su bardağı şeker
1 çay bardağı süt
2 paket Eti / Nestle bitter çikolata
1 bardak vişne
Vanilya
Kabartma tozu

Yapılışı:

Önce klasik yumurta şeker ikilisini dans ettiriyorsunuz, mikser eşliğinde sonra sütü ve vişnyle çikolata hariç diğer malzemeleri ekliyorsunuz. Ben unu ekleyince çok fazla çırpmıyorum mikserle çünkü annem mikserle çırpınca hamurun kabarıklığının gittiğin söyler hep. Bu yüzden yumurta ile şekeri iyice çırpıp, unu ekleyince şöyle bir karıştırıp, vişnesini ve çikolatasını ekledim. çikolatayı iri iri koyarsanız yerken daha keyifli oluyor. Silikonul muffin olmalarını nedeni, silikon kabta pişirmem. Ancak bu kap hem muffinleri inanılmaz kocaman yaptı hem de sadece altı tane oldu. hamurun geri kalanını kağıt kaplara kyodum bu seferde, şekilleri kamyon çarpmışa döndü. Artık ilk hedefim en kısa zamanda doğru dürüst muffin kapları almak. Mutfakta aslında ne kadar çok eksiğim varmış. Neyse alırız bakalım.
Mutfaktaki işler bitince çayı demleyip, sevgilinin yanına elimde kocaman muffinlerle gidince kapanmak üzere olan gözleri kocaman oldu.
Bugün de kalanları ofise getirdim. Evet artık açıklamanın zamanı geldi. Hedefim, etrafımdaki herkesi şişmanlatmak, böylece ben 61,5 kilomla onların yanında çok ama çok ince görüneceğim. Hahaahahahah!!!! Yaşasın kötülük!!!!!!!!

Hiç yorum yok: