21 Nisan 2010 Çarşamba

bulutu beklerken

Uzun yıllar önce Çernobil patlak verdiğinde televizyonda ve bilumum yazılı basında yağmurlarla birlikte tepemize radyasyon yağacağı duyurulmuştu. Her kafadan sürekli bir ses çıkıyor, onu yemeyin bunu yiyin, şunu yapın bunu yapmayın deniyordu. Çok net hatırlıyorum, ilkokul beşteydim. Öğleden sonra dersteyken yağmur yağmaya başlamış ben de tepemize radyasyon yağıyor diye ağlamaya başlamıştım. Sınıftakiler bana gülmüş, öğretmende bir güzel azarlamıştı. Artık azarlandığımdan mı yoksa sınıftakilere madara olduğumdan mı bu olayı ve o günkü tedirginliğimi hiç unutmadım.
Şimdi de İzlanda'da patlayan yanardağdan gelen kül ve toz bulutu bekleniyor, hafta başından beri. Herkes bugün yarın gelecek diye İzlanda bulutunu bekliyor. Yine televizyonda ve bilumum yazılı basında asit yağmuru olabileceğini, şemsiyesiz dolaşmamamız gerektiğini ve yağmur damlalarının alerjik reaksiyona neden olabileceğini söyleyip duruyorlar. Bir takım söylentiye göre ise bu bulut yüzünden yaz yaşanamayabilirmiş.
Valla ben onların yalancısıyım. Şu iki gündür yağan yağmur da acaba şu beklenen bulutla ilgili midir acaba dedim ama değilmiş. Bekliyoruz bakalım İzlanda bulutunu ve onun getireceklerini.

*Resim Browni'den ödünç alınmıştır. Teşekkürü bir borç biliriz.

Hiç yorum yok: