1 Nisan 2010 Perşembe

bir nisan neşe doluyor insan


Adettendir her bir nisanda şaka yapılır. Bazısı gerçekten akıl fikir ürünüdür bazısı da eşşekk şakası kontenjanındandır. Bir de klasik öğrencilerini sınav yapan hocalar vardır. "Çıkarın kağıtlarınızı" derler, öğrenciler "noluyo?" nidalarıyla kağıtları çıkarır, homurdanarak soruları cevaplamaya başlarlar. Sonra zil çalmadan önce hoca kağıdı almaz "Bir Nisan" der ve sınıftan çıkar. Olmuştur herhalde böyle bir nisan şakaları. Bana ne öğrenciyken ne de öğretmenliğim zamanında şöyle akılda kalıcı bir şaka nasip olmadı. Ama benim yüzünden birinin başına fena birşey geldi.

Bundan yıllar yıllar önce çok sevdiğim bir ilkokul beş sınıfı vardı. Bir nisan sabahı girdim sınıfa bir heyecan bir heyecan. "Ne oluyoruz?" dedim, "hocam bir nisan bugün, şaka yapacağız Hasan hocaya dediler." Yapacakları şakada bir yandaki sınıfla, sınıfları değişmek. Ben de "amaaaaan böyle klasik şaka olur muymuş" dedim. "Bakın biz öğrenciyken çöp kovasını boşaltıp, içine de su koyup sınıfın aralık duran kapısının üstüne koymuştuk, hoca kapıyı açınca su üstüne dökülmüştü" dedim. Aslında böyle birşey yoktu o an uydurduğum birşeydi ama ne bileyim bunların beni ciddiye alacağını. Benim dersimden sonra kaşla göz arasında benim fikrimi uygulamaya koymuşlar ve çocukları spor salonuna götürmek için sınıfa gelip kapıyı açan zavallı Hasan hoca'nın üstüne su değil, çöp kovasının kendisi "dank" diye düşmüş. Zavallı adam kafasının acıdığına mı yansın yoksa çocukların kendisine gülmesine mi kızsın bilememiş. Tabii öğrenci milletinin ağzında bakla ıslanmaz, onlara fikri benim verdiğimi söylemişler. Allahtan Hasan arkadaşımdı da okul çapında bir olay olmadı. Maazallah başkası çoktan ortalığı ayağa kaldırırdı.
Daha gün bitmedi umarım başıma birşey gelmez.

1 yorum:

nalan dedi ki...

vukuat yok sanırsam :)