14 Şubat 2010 Pazar

tarif no:1




Julie / karga projesine dün itibariyle başlamış bulunmaktayım ve işte bir numaralı tarif:
Arpacık soğanlı, ıspanaklı tart
Malzemeler:
*6 parça milföy hamuru
*25 g tereyağı
*14 arpacık soğan, soyulmuş
*6 diş sarımsak
*250 g mantar, dörde bölünmüş
*2 çorba kaşığı balsamik sirke
*250 g ıspanak, ince doğranmış
*1 paket labne peyniri
*2 yumurta, hafif çırpılmış
*25 g parmesan peyniri, rendelenmiş
*tuz, karabiber
*çörekotu
*25 cm tart kalıbı
Yapılış:
Fırını 180 dereceye ayarlayın. Milföy hamurlarını sıvıyağ ile yağlanmış tart kalıbına dizin. Üzerini çatalla delerek 15 dakika pişirin. Bir tencerede tereyağını eritin. Soğan, sarımsak ve mantarları içine atın ve 20 dakika pişirin (kapağı kapalı olsun ve ara ara karıştırın). Balsamik sirkeyi ekleyin. Ispanakları yıkayın ve 5 dakika sıcak suda bekletin. Tartı fırından çıkarın. Suyunu süzdüğünüz ıspanakları tartın üzerine yayın. Tuz serpin. Tavadaki soğanlı karışımı ıspanağın üzerine koyun. Labne peyniri, yumurta, parmesan peyniri, tuz ve karabiberi karıştırıp, üzerine dökün. Üstü kızarana kadar 20 dakika pişirin. Çörekotu ile süsleyin.
Sonuç:
Gayet lezzetli, hafif bir yemek yiyeceğinizi söyleyebilirim. Eğer ıspanakları yıkatacak birisini bulabilirseniz bu yemeğin yapılışı gayet kısa ve kolay. Zira ben ıspanakları yıkarken sırtım tutuldu. Yukarıdaki malzemeler ve yapılış kitaptan doğrudan alınmıştır. Ancak bu yemeği yapmış ve tatmış biri olarak, size naçizane birkaç önerim olacak. Dakikalara uyun, gerçekten verilen dakikalarda pişiyor herşey. Sonra soğan, sarımsak ve mantar karışımında ben önce soğanı ve sarımsağı biraz tereyağı ve zeytinyağı karışımının içinde öldürdüm. Verilen miktarda tereyağı kullanmadım, ağır gelecek diye düşündüm. Soğanlar öldükten sonra mantarları ekledim. Ayrıca yukarıda yazan sayıda arpacık soğanı kullanmadım. 10 tane falan kullandım ve dörde böldüm. Soğan tadı gelmedi yerken. Bir dahakine daha çok soğanı bölmeden kullanacağım. Bir de biraz şeker ve salça / domates ekleyin isterseniz, zira bana biraz buruk mantar tadı geldi ki bunu pek sevmem. Şeker ve salça bu tadı kıracak eminim. Ispanakları sıcak suda bekletmek pek akıllıca geldi. Doğradığım ıspanakları biraz tuzla ovdum ama bir tavada biraz öldürülürlersa daha iyi olur kesin. Bende tart kalıbı yok. Oval bir pyrex kullandım. Sonuçta dediğim gibi hafif, değişik ve farklı bir ıspanak yemeği yemiş oldum.
Yemeğiniz piştikten sonra yanına bir bardak bira ve dvd'de iyi bir filmde tavsiye edilir. Ben ne mi içtim? Bir bardak sıkılmış elma suyu ve dvd'de ise "Whatever Works" vardı.

2 yorum:

funda dedi ki...

harika görünüyor. arpacık soğan bulamam sanırım burda ama denemeli, çünkü emreye ıspanağı ancak saklayarak yedirebiliyorum. bu da saklamak için iyi bir tarif
bu arada filmdeki blog hala duruyo biliyomuydun.
http://blogs.salon.com/0001399/

Talisman dedi ki...

Anaaaaaaammmm..
Doğrusu tepkim bu oldu..
Uf uf ufff.
Bu da ikinci tepki :)