9 Kasım 2009 Pazartesi

aptallık


"Hayat siz planlar yaparken, başınıza gelenlerdir" demiş biri. Kim demiş bilmem, Çinli'dir kesin. Böyle ulu, cool sözler genelde onlardan çıkıyor.

Bugün ben de üşenmemiş, sporumu yapmış, kafamda akşam yemeğinde yiyeceğim yemeğin hayali ile arabama oturdum. Arabayı çalıştırdım, park ettiğim yerden çıkacakken yanımdan bir araba geçti, ben o arabanın iki saniye ile arkasından çıktım ve....

Herşey bir iki saniye içinde oldu. Apartmanın bahçesinden koşarak çıktı, ne oluyor demeye kalmadan, arabanın tekerleklerinin yanında gördüm onu. "Sıyırdı herhalde" derken, yerde gördüm, çırpınıyordu. Arabadan indim, robot gibi, hiç birşey yapamadan onun çırpınmasını seyrettim, sanki hipnotize olmuştum. Aklımdan o kadar çok şey geçti ama hiçbirini yapamadan siyah beyaz bir kedinin, orada öylece gözümün önünde çırpınmasını seyrettim. Öyle bakakaldım. Sonra yine robot gibi tuttum ayaklarından çöpe koydum. Nasılsa aklım çalıştı veterineri aradım, durumu anlattım. "Nefes alıyor mu bir bak bakalım. İstersen bir getir" dedi. Çöpün başında öylece durdum, karanlıkta sanki nefesini duyacakmışım gibi çöpe baktım durdum. Sonra bir daha elime aldım ama hiçbir şey yoktu ya da bana mı öyle geldi, onun için bir umut var mıydı hiç bilemeyeceğim. İçimdeki pişmanlık ormanına bir fide daha diktim. Orada salak gibi çırpınmasını seyredeceğime belki araba çarpar çapmaz veterinere götürseydim onu kurtarabilirdim. Ama durdum kaldım öylece. Kurtaramadım onu. Daha kurtaramadığım birçok kedi, köpek, kimsesiz yaşlı ve çocuk gibi bıraktım onu orada, çöpte.

Bu lanet, acımasız dünyada gidenler kurtuluyor ama kalanlar aptallık, çaresizlik ve acı içinde çırpınmaya yaşamak diyor.

3 yorum:

zafer dedi ki...

Üzüldüm..çok üzüldüm,iki dakika önce üç saattir uğraştığım şarkı klibini başarıyla bitirmiş ve yarın "o" kişiye doğum günü hediyesi için postalamanın huzuru ile ardından o şarkıyı belki 10 defa izleyip iki damla gözyaşı döktükten sonra inanın çok üzüldüm...Biliyorum elinizde olan bir olay değildi......"güzel bir göz beni attı bu derin sevdaya......" :(

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

O sözü John Lennon söylemiş. Çinli değilse de bir çeşit ermiş sayılır, di mi?
:))

Sen o kedi için bir şey yapabilecek olsan, yapardın bence. Hayat bu, işte. Geçmiş olsun, kuşum.

zafer dedi ki...

John Lennon Çinli değil mi?Allah Allah ben bu adamı çinli sanıyordum hep,yuvarlak gözlükleri ardından bakan çekik gözlerinden..Hatunu Yoko Ono ama kesin sakson'du,birbirlerine baka baka karardılar valla (zenci)Amerikalı öyle oldular...Madam Miterand'da zaten Kürt'tür,açılımı dinlemekten meclis televizyonundan ben de eskimo olacam yakında..Fakat nedense milli mecliste sadece insan olabilmek kimsenin aklının köşesinden geçmiyor :P